Έλληνες και Ξένοι Ταξιδιώτες

Δημήτρης Μωραϊτης
Από το ταξίδι στο Βιετνάμ

Δημήτρης Μωραϊτης & Μαρία Πετσωτά

Ο Δημήτρης Μωραϊτης και η Μαρία Πετσωτά έχουν κάνει τον γύρο του Βιετνάμ στην Νοτιοανατολική Ασία με ένα Honda Future 125cc και τον γύρω της Νέας Ζηλανδίας, ενώ έχουν ταξιδέψει και στην Αλβανία και σε μέρη της Ελλάδος.

• Πείτε μας λίγα πράγματα για τα ταξίδια σας με μηχανή

Με την μηχανή στην Ελλάδα έχουμε ταξιδέψει στην Πελοπόννησο και την Κρήτη. Στα Βαλκάνια έχουμε ταξιδέψει στην Αλβανία και την Βόρεια Μακεδονία. Επίσης έχουμε διασχίσει το Νότιο νησί της Νέας Ζηλανδίας με μηχανή και πρόσφατα το Βιετνάμ από το Ho Chi Minh City (Saigon) μέχρι τα σύνορα με Κίνα και πίσω Hanoi.

• Πες μας λίγo για το ταξίδι σας στο Βιετνάμ από το Ho Chi Minh City μέχρι τα σύνορα με την Κίνα

Σαϊγκόν

Το ταξίδι μας στο Βιετνάμ διήρκεσε 40 μέρες! Φτάσαμε αεροπορικώς στο Ho Chi Minh City (Saigon) όπου και παραμείναμε για 5 μέρες μέχρι να εγκλιματιστούμε και να οργανώσουμε το ταξίδι μας προς τον Βόρειο Βιετνάμ. Νοικιάσαμε ένα Honda Future 125cc semi automatic στην χαοτική Σαϊγκόν και ξεκινήσαμε για Cat Tien με σκοπό να διασχίσουμε ένα μεγάλο μέρος του πανέμορφου Ho Chi Minh Road μέσα από ζούγκλες και ποτάμια μέχρι τα σύνορα με Λάος.

Halong Bay Vietnam, Βιετνάμ

Ύστερα από σχεδόν 10 μέρες στο Κεντρικό Βιετνάμ κατηφορίσαμε παραλιακά για να προσεγγίσουμε το όμορφο και ιστορικό Hoi An. Εκεί μείναμε για 4 μέρες και μετέπειτα κατευθυνθήκαμε προς το εθνικό πάρκο Phong Nha (Phong Nha – Ke Bang National Park) ένα από τα ομορφότερα εθνικά πάρκα του Βιετνάμ όπου βρίσκονται αρκετά συμπλέγματα σπηλαίων και η μεγαλύτερη σπηλιά του κόσμου η Son Doong Cave (Hang Sơn Đoòng, δείτε το βίντεο παρακάτω). Πραγματικά το πάρκο ήταν εκπληκτικό, μοναδικής ομορφιάς! Μετά ταξιδέψαμε στο Ninh Binh και ανακαλύψαμε το Ha Long Bay της στεριάς όπως το αποκαλούν οι ντόπιοι.

Στη συνέχεια πήραμε το τοπικό πλοίο και με το μηχανάκι φτάσαμε στο νησί Cat Ba που βρίσκεται μέσα στο κόλπο του Ha Long. Εκεί παραμείναμε 3 μέρες και κάναμε κρουαζιέρα και Kayak στο κόλπο του Ha Long όπως και στο Lan Ha Bay. Μετά το Cat Ba κάναμε το Northern Loop του Βόρειου Βιετνάμ και επισκεφθήκαμε τους καταρράκτες στο Ban Gioc στα σύνορα με Κίνα όπως και την πανέμορφη Ba Be Lake για να φτάσουμε στο Hanoi μετά από 28 μέρες και 3.500 km.

Στο όμορφο Hanoi μείναμε 5 μέρες για να μαζέψουμε τις εμπειρίες που είχαμε αποκομίσει από το οδοιπορικό μας στο Βιετνάμ και αεροπορικώς να επιστρέψουμε πλέον στο Ho Chi Minh City (Saigon) και πίσω στην Ελλάδα.

Ban Gioc Waterfall Vietnam China, Βιετνάμ

Ήταν ένα ταξίδι ζωής που άλλαξε τον τρόπο σκέψης μας όταν ήρθαμε σε επαφή με μια τόσο διαφορετική κουλτούρα από την δική μας και έναν τόπο τόσο διαφορετικό από τα τοπία που είχαμε συνηθίσει.

Halong Bay boat
Halong Bay travellers
Δημήτρης Μωραϊτης & Μαρία Πετσωτά
Halong Bay
Halong Bay Islands

Η μεγαλύτερη σπηλιά του κόσμου | Explore World’s Largest Cave – Son Doong Cave, Vietnam

Son Doong is the world’s biggest cave and has to be a part of your top world travel destinations. Experience one of the world’s best adventures on the inspiring journey of the Son Doong

• Πείτε μας λίγo για το ταξίδι σας στην Νέα Ζηλανδία

Pancake Rocks in Punakaiki, New Zealand, Νέα Ζηλανδία
Pancake Rocks in Punakaiki, Νέα Ζηλανδία

Στη Νέα Ζηλανδία 17,000 χιλιόμετρα μακριά από την Ελλάδα ζει μόνιμα και εργάζεται ο δίδυμος αδερφός μου. Έτσι λόγω του ότι δεν τον βλέπουμε όσο συχνά θα θέλαμε αποφασίσαμε να πάμε να τον επισκεφθούμε! Το ταξίδι μας στη Νέα Ζηλανδία διήρκεσε 38 ημέρες. Ξεκινήσαμε λοιπόν από Ελλάδα και μετά από τρεις μέρες φτάσαμε στο Auckland όπου και πήραμε την τοπική πτήση για Wellington όπου εκεί μας περίμενε ο αδερφός μου Γιώργος και 2 πολύ καλοί του φίλοι επίσης Έλληνες η Κατερίνα Juriss και ο Νίκος Σάμιος οι οποίοι μας φιλοξένησαν στο σπίτι τους.

Μείναμε στο Wellington 5 μέρες μέχρι να συνέλθουμε πλήρως από το Jet lag αφού μας έδειξαν τις ομορφιές του Wellington ο αδερφός μου μας έδωσε την μηχανή του μια Suzuki Dr 650 την Ναυσικά να μας ταξιδέψει στο Νότιο νησί. Με τον αδερφό μου μοιραζόμαστε το ίδιο πάθος για τα ταξίδια . Πήραμε το καράβι από Wellington με κατεύθυνση το Picton στο Νότιο νησί. Στο Νότιο νησί μέναμε πάντα στη σκηνή μας είτε σε Free camping είτε σε Doc. Αρχικά μετά το Picton προσεγγίσαμε την Βόρεια πλευρά του Νότιου νησιού με στόχο το Abel Tasman National Park και την Puponga. Από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα ή επαφή με την φύση και το μέγεθος των ωκεανών μας άφησε άφωνους.. Μετά διανύσαμε το West Coast επισκεφθήκαμε το Franz Josef glacier και πήραμε τον δρόμο για Queenstown! Μετά το Queenstown ο στόχος μας ήταν το μυθικό για εμάς Mildford Sound.

Ο γύρος της Νέας Ζηλανδίας

Ένα μικρό βίντεο από την περιπέτειά μας στην όμορφη Νέα Ζηλανδία

Το Milford Sound μας υποδέχτηκε με έντονη βροχόπτωση και μια πολύ δύσκολη ανάβαση με την μηχανή αλλά το αποτέλεσμα μας αποζημίωσε διότι όλοι οι καταρράκτες ήταν ενεργοί και το θέαμα ήταν μεγαλειώδες. Έπειτα κατεβήκαμε Νότια με προορισμό το Dunedin. Εκεί ο αδερφός μου μας ενημέρωσε ότι ο ενεργός κυκλώνας κατηγορίας 2 Gita θα χτυπήσει για πρώτη φορά την Νέα Ζηλανδία και το επίκεντρο ήταν ακριβώς εκεί που βρισκόμασταν. Ήμασταν αρκετά τυχεροί διότι είχαμε δύο φίλους που είχαμε γνωρίσει το καλοκαίρι που δουλεύαμε σεζόν τον John Skevington και την Joane Ruane οι οποίοι άνοιξαν τις πόρτες τους και μας κράτησαν ασφαλείς καθ ‘όλη την διάρκεια του κυκλώνα ! Είχαμε και την ευκαιρία να επισκεφθούμε μαζί τους την ονειρική Akaroa!

Μετά τον τυφώνα λόγω αρκετών κατολισθήσεων στο οδικό δίκτυο δεν μπορούσαμε να συνεχίσουμε για Kaikoura οπως είχαμε σχεδιάσει οπότε και επιστρέψαμε μέσω Hammer Springs και Malborough Sounds στο Picton μετά από 22 μέρες στο δρόμο και 3.200 km. Από εκεί πήραμε πάλι το καράβι μέσα από τα στενά του Cook για Wellington όπου μας περίμενε ο αδερφός μου και η Κατερίνα και ο Νίκος που μας φιλοξενούσαν.

Κάτσαμε 4 μέρες και μετά πήραμε το λεωφορείο και επισκεφθήκαμε το Auckland όπου και παραμείναμε 3 μέρες πριν πάρουμε την πτήση επιστροφής για Ελλάδα ! Ένα ταξίδι τελείωνε οι αναμνήσεις όμως θα μείνουν για πάντα χαραγμένες και οι στιγμές που ζήσαμε κυρίως από τους ανθρώπους που γνωρίσαμε και την αγάπη που μας έδειξαν!

• Πείτε μας λίγo για το ταξίδι σας στην Αλβανία

Gjirokaster City in Albania

Στην Αλβανία ταξιδέψαμε με αφορμή τον γάμο ενός συνάδελφου της Μαρίας. Ήμασταν αρκετά τυχεροί να βιώσουμε έναν παραδοσιακό Αλβανικό γάμο με όλα τα ήθη και τα έθιμα και να έρθουμε σε επαφή με αρκετούς ντόπιους. Αυτό που μας έκανε τρομερή εντύπωση ήταν η φιλοξενία των ανθρώπων και η βοήθεια που μας προσέφεραν σε ένα μικρό ” ατύχημα ” που είχαμε με την μηχανή.

Μέσα σε λίγο χρονικό διάστημα όλοι οι κάτοικοι του χωριού είχαν βγει να μας βοηθήσουν και ο καθένας φέρνοντας και από ένα εργαλείο που είχε σπίτι του και μέσα σε 5 λεπτά ήμασταν πάλι στο δρόμο. Η ανταπόκριση ήταν πολύ συγκινητική και αυτός είναι ο λόγος που ταξιδεύουμε, εκτός από τα τοπία και τις όμορφες διαδρομές αυτό που πραγματικά μένει στο τέλος είναι οι άνθρωποι που γνώρισες.

Albania from drone 4K

• Πείτε μας λίγo για το ταξίδι σας στην Ελλάδα

Η σκέψη μου ήταν πάντα να ταξιδέψω τον κόσμο με μια μηχανή. Στο όνειρο αυτό βρήκα συνοδοιπόρο την Μαρία και έτσι το 2014 αγοράσαμε την μηχανή μας μια BMW Dakar για να μας οδηγήσει σε δρόμους μακρινούς ελπίζουμε! Έτσι στην Κρήτη ήταν το παρθενικό μας ταξίδι με την μηχανή! Έχουν περάσει 4 χρόνια από τότε και όμως η Κρήτη μένει πάντα στο μυαλό μας!

Η ποικιλομορφία και η ομορφιά των τοπίων που συναντήσαμε σε συνδυασμό με την ιστορία του τόπου σου φέρνουν μια μόνιμη ανατριχίλα. Τι να πρώτο θυμηθούμε? Το Βάϊ, την Σουγιά, το Ελαφονήσι, το Αγιοφάραγγο, την Σπιναλόγκα ? Τόσα πολλά μέρη που δεν προλάβαμε να τα γυρίσουμε και όλα λόγω του ότι αρκετά φαράγγια ήταν κλειστά λόγω έντονων βροχοπτώσεων και χιονοπτώσεων στα ορεινά, αλλά σίγουρα θα γυρίσουμε πίσω!

1 COMMENT

1. Fantastic to have Dimitri and Maria’s travel adventures from around the world shared! Looking forward to following more of their epic journeys !